מידע חשוב ושימושי

Blog title

כיצד ללכת נכון עם מקל הליכה

לצערנו אנחנו פוגשים המון אנשים בעיקר מבוגרים שהולכים עם מקל הליכה בצורה לא נכונה שיכולה ממש לפגוע בבריאותם, כמו למשל לגרום לעקמומיות בגוף, כאבי גב ועוד.

לכן הנה כמה טיפים כיצד להשתמש במקל בצורה נכונה:

  1. ראשית, יש לאחוז את המקל ברגל הנגדית לרגל או הצד החלש. כך מתחלק העומס בין הצד החלש למקל בעת ההליכה. רבים טועים ובצורה אינסטנקטיבית אוחזים את המקל בצד החלש.
  2. במידה והאדם משעין את עומס גופו על המקל מפאת חולשה בעת ההליכה, רצוי להתאים את גובה המקל על פי השרטוט שבהמשך המאפשר העברת מקסימום עומס על המקל וכן להישאר בצורה יחסית זקופה וישרה.
  3. במידה והמקל משמש בעיקר ליציבות, והאדם שולח את המקל קדימה בעת הליכה כדי לבסס את בטחונו לפני הצעד שהוא עומד לקחת, בד"כ יהיה יותר נכון לכוון את גובהו מעבר לגובה מפרק כף היד אלא לפי נוחות האדם, כך שלא יתכופף מידי בעת שליחת המקל קדימה.
  4. במידה וכף היד ומפרק כף היד כואבים בשל עומס הגוף על המקל, ניתן להשתמש במקל הליכה עם ידית אנטומית לויסות הלחץ ותנוחה בריאה יותר של כף היד.
  5. במידה ויהיה יותר נוח לאדם לאחוז בידית בצורה מלאה ולא לפצל את האצבעות בשל המקל שמחובר בתחתית הידית, ניתן להשתמש במקל הליכה אופסט המעוצב במיוחד לכך.
  6. לאנשים כבדים וגבוהים יש את המקל של קופרס.
  7. במידה ולאדם חסרה יציבות עם המקל, מומלץ להשתמש בקב קנדי או במקל עם 3 או ארבע רגליים.
  8. כעיקרון אם לאדם יש חוסר יציבות וחוסר בטחון, סחרחורת, ברמה שמקל כבר לא נותן פתרון, כדאי לעבוד להליכון למבוגרים.
הוראות לכיוון גובה מקל הליכה לפי סעיף 2:
הוראות לכיוון גובה מקל הליכה לפי סעיף 2
לייעוץ חינם פנו אלינו 1-700-55-66-33.

סרטוני הסברה על מקלות הליכה:

[unitegallery stick]

השאר תגובה
קטגוריות